بررسی اجمالی دموی قابل بازی PES 2013

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
اکبر شفیع زاده
11:8
پنج شنبه 7 دی 1391

 دموی بازی PES 2013 را دانلود و بازی کردیم. حتما شما هم این دمو را با حجم ۱ گیگابایت دانلود و امتحان کرده‌اید و نظرات مختلفی در مورد آن دارید. ما هم وقتی دستمان به این دمو رسید قصد بررسی آن را کردیم که در ادامه می‌توانید بخوانید.

 در ابتدای دمو کونامی به شما خاطر نشان می‌شود که این دمو بخشی از یک بازی در حال ساخت و کامل نشده است و بنابر همین جمله ما هم پیش داوری در مورد بازی اصلی را کنار می‌گذاریم و تنها به بررسی خود دمو می‌پردازیم.

PES 2012 بازی خوبی نبود. کونامی تصمیم گرفت تا بازی بعدی را با تغییرات و بهبودهای قابل توجه عرضه کند تا مخاطبان را به سوی خود بازگرداند. قسمتی از این تغییرات و بهبودهای وعده داده شده عملی شده است به طوری که در دمو هم آن را مشاهده می‌کنیم. اما برخی از ایرادات همچنان گریبان بازی را گرفته‌اند.

اولین نقطه ضعف بزرگ بازی قبلی یک عقب‌گرد کامل در بخش گرافیک داشت. در مورد بخش گرافیک بازی و مقایسه‌ی این قسمت با بازی‌های قبلی همین سری و نیز سری فیفا، حرف‌های زیادی داریم که به وقتش آن‌ها را خواهید خواند. اما در مورد این دمو باید گفت که تا حد خیلی ناچیزی بهبود در گرافیک را مشاهده می‌کنیم. علاوه بر اضافه شدن جزئیات محیط، نورپردازی زمین بسیار بهتر شده است و نیز چهره‌ی بازیکنان از بازی قبلی فاصله گرفته است. این یعنی این که دیگر “اسنایدر” و “ویکتور والدز” را با زامبی‌های رزیدنت اویل اشتباه نمی‌گیریم. البته شباهت برخی چهره‌ها با بازیکنان اصلی آن‌قدر اندک است که ممکن است خنده‌تان بگیرد.

به طور کلی اولین چیزهایی که در یک بازی فوتبال ملموس هستند، گرافیک و صداگذاری است. با توجه به این که بررسی جزء به جزء گرافیک بازی فوتبال کار ساده‌ای نیست، به دقت در پیشرفت‌های بازی در این دمو پرداختیم. بعد از این که وارد بازی شدید حالت تقریبا متفاوت منوی اصلی توجه شما را جلب می‌کند که نکته‌ی خاص و جدیدی نیست. در نسخه‌ی دمو فقط آن گزینه‌های مورد نیاز دیده می‌شوند و بخش‌هایی که قابل بازی نیست فعلا نیستند. بعد از این که از قسمت منوی اصلی به مرحله‌ی انتخاب تیم وارد شدیم، متوجه تغییرات بعدی هم می‌شویم. اما یک چیز که ممکن است برای طرفداران خیلی قدیمی PES و آن‌ها که WE های تک رقمی را به یاد دارند، عذاب آور باشد، شمایل بخش تاکتیک و Formation است. شخصا با این حالت جدید که از PES 2011 روی کار آمد و بعد هم تغییرات اساسی به خود ندید به شدت بیزارم. البته این قسمت ممکن است خیلی کاربرد داشته باشد، و خیلی هم امکانات برای بازی کننده فراهم آورد ولی رابط کاربری ضعیف خیلی‌جاها از جمله سایت خودمان باعث می‌شود کاربر قید استفاده را بزند و یا خیلی به مراحل پیچیده وارد نشود. البته با گذشت زمان این عیب نادیده گرفته می‌شود. در این مهلت کم زیاد با این بخش از بازی کلنجار نرفتم. وارد بازی که می‌شویم تازه قصه شروع می‌شود.

صدای گزارشگر در این دمو شنیده نمی‌شود که البته طبیعی هم هست. یک خوبی که این مسئله به همراه خود آورده است، این است که صداهای اضافی به خوبی به گوش می‌رسند. البته صدای تشویق هم وجود ندارد ولی صداهای زمین با جزئیات بالا و واضح‌تر شنیده می شوند. صدای داد و فریاد مربیان از آن جمله است.

در بخش گیم‌پلی فقط یک تغییر مهم و اساسی در بازی دیده می‌شود. همین تغییر می‌تواند یک قدم رو به جلو و اساسی باشد و طرفداران را راضی کند. با این حال بعید می‌دانم با این وجود هنوز هم فیفا بازان به سمت PES میل پیدا کنند. تغییرات جزئی مثبت زیادی در بازی دیده می‌شود. یکی از این تغییرات جزئی، بهتر شدن هوش مصنوعی دروازه‌با‌ها است. دروازه‌بان‌هایی که در دو سه بازی قبلی الحق خیلی روی اعصاب بودند. به شخصه هیچ‌گاه بد و بیراه‌هایی را که به خاطر بد گل خوردن دروازه‌بان‌ها نثار کونامی کرده‌ام از یاد نخواهم برد. دروازه‌بان‌های این دمو، جسورتر،‌ فرزتر و هشیار تر شده‌اند و می‌شود اندکی روی آن‌ها حساب کرد. با این‌که زمان کم بازی هر بازی که غیرقابل تغییر هم هست ممن است باعث شود در طول سه چهار بازی اول یک کرنر و یا یک ضربه‌ی ایستگاهی از منطقه‌ای خوب هم گیرتان نیاید، اما با این‌گونه ضربات ایستگاهی و دیدن واکنش های دروازه‌بانان متوجه پیشرفت خواهید شد. پیشرفتی که خیلی خوب است ولی کافی نیست. دروازه‌بان‌ها هنوز هم کامل نشده‌اند. و البته با توجه به این‌که ظاهرا بالانس بازی‌کنان هم به مانند بازی‌های قبلی سری آشفته است، نباید از بوفون انتظار بوفون بودند و از کاسیاس انتظار کاسیاس بودن داشت.

از دروازه‌بان‌ها که فاصله بگیریم به خط دفاع می‌رسیم. خط دفاعی که در بازی قبلی خیلی راحت جا می‌ماند و خیلی سخت می‌شد کنترل کاملی بر روی آن ها پیاده کرد. در این بازی، چند چیز تغییر کرده است. اول این که به نگه داشتن کلید پاس (X) و R1 به صورت همزمان، بازیکن پرس کاتوره‌ای را شروع نمی‌کند و به سمت توپ حمله‌ور نمی‌شود. مدافعان از این به بعد هوشمند عمل می‌کنند و ممکن است با دیدن حرکات آن‌ها در مقابل یار حریف، ذوق زده شوید که باید هم همین‌طور باشد. بازیکن شما روبروی حریف می‌ایستد و مدتی را با او مدارا می کند، در صورتی که شرایط فراهم شد، به سمت توپ می‌رود و سعی می‌کند آن‌ را بدزد. که این جهش بزرگی تلقی می‌شود. با اضافه کردن کلید شوت (مربع) بازیکن دوم به دفاع شما اضافه می‌شود که در این صورت یکی از دو بازیکنان مدارا کرده و دیگری بازیکن صاحب توپ را تحت فشار قرار می‌دهد. البته در همه‌ی این حالات نباید روی جایگیری دیگر مدافعان و بازی بدون توپ آن ها حساب باز کرد. چون معمولا پاس حریف به مقصد می‌رسد و در میانه‌ی راه قطع نمی‌شود. کلید پاس (X) در هنگام دفاع کردن یک کار دیگر هم می‌کند. وقتی توپ در اختیار حریف است با فشردن مجدد این کلید بازیکن شما به سمت پای حریف ضربه می‌زند. این حرت دقیقا مشابه کاری است که فیفا ۱۲ در دفاع تاکتیکی بر روی آن تکیه کرد. (با فشردن کلید مربع) امایک تفاوت کوچک هم دارد و آن این است که در این بازی فقط باید هنگامی که توپ از پای حریف جدا شده از این قابلیت استفاده کرد. اگر بازیکن با توپ بود و زدید … داور سوت می‌زند. البته در مواقع ضروری خطا هم بکنید بد نیست. با نگه‌داشتن کلید L2 هم بازیکن به سبک دفاع تاکتیکال فیفا مشائت می‌کند و به نوع عمل Zone Coverage دستی به این صورت انجام می‌پذیرد. در مجموع این بخش از بازی به کلی متحول شده است و نوید بخش یک دفاع بهتر است.

خطوط میانی و حمله‌ی شما اصل موضوع را از بازی‌های قبلی حفظ کرده اند. با وجود وعده‌های داده شده، هنوز هم تفاوت خاصی در بازی بدون توپ بازی‌کنان در هنگام حمله دیده نمی‌شود. از جمله ضعف‌های این دمو هم مسئله‌ی اضافه شدن گوش‌های چپ و راست و عمل Over Lap است که اصلا با بازی تطابق ندارد و می‌تواند شما را از یک حمله‌ی همه‌ جانبه محروم کند.

یکی از امکاناتی که در بازی قبلی اضافه شده بود و کونامی با آن در واقع سر ما را شیره مالید، قابلیت کنترل یکی دیگر از بازیکنان در عین حال بود که خیلی و بهتر است بگوییم اصلا به کار نیامد. در این بازی هم شاهد اضافه شدن یکی از همین قابلیت‌های به درد نخور هستیم. سیستم پاس بازی مثل قبل نیست. مثل قبل‌تر است. یعنی با فشردن کلید پاس و نگه داشتن یک جهت به صورت ضمنی، توپ به بازیکنی که می‌بینید می‌رسد. و درست به خود او می‌رسد. کونامی قصد دارد این روش پاس‌کاری را در کنار روش قبلی به بازی جدیدش بیاورد. به همین علت وقتی صاحب توپ هستید، با نگه داشتن کلید R2 یک فلش جلوی پای بازیکن ظاهر می‌شود که جهت دقیق پاس را نشان می‌دهد. این گونه پاس دادن برای مواقعی خوب است که می‌خواید بازیکن در فضا حرکت کند و به توپ ارسالی برسد (به جای این‌که توپ به بازی کن برسد) اما این‌‌که این قابلیت در طول بازی چند بار توسط شما استفاده شود، خود علامت سوالی است که بسته به نوع بازی شما و چیزهای دیگر، پاسخش متفاوت خواهد بود.

در مجموع بازی نسبت به نسخه‌های قبلی خود تغییراتی کرده است. تغییراتی که مثبت یا منفی بودن آن‌ها را باید بعد از ساعت‌ها بازی دو نفره و سه نفره سنجید. اکنون در مورد دمو می‌توان گفت که راضی کننده بوده است ولی همچنان آن‌قدر خوب نیست که بتواند فیفا بازان را هم به خود جلب کند.

در ادامه یک گزارش تصویری هم ببنید:

بخش انتخاب تیم‌ها هم عوض شده. بدتر شده که بهتر نشده!

من عاشق صداهای منوی قبلی بودم. Eleven 2 … PES 2006 یادتان بخیر!

 

بازیکنان در حال ورود به زمین. انصافا طراحی خوبی دارد،‌ فقط چهره‌ها کمی توی ذوق می‌زند

این هم لایی خوردن بوفون!

بخش تنظیمات نبود بهتر بود!

گل شد … میگی نه، تصویر بعدی رو ببین!

بیا … دیدی!

بعد از تمام شدن بازی بلافاصله اطلاعات آن و بعد امتیاز تک تک بازیکنان نشان داده می‌شود

این توماس مولر است … اگر احیانا با کس دیگری مثلا “میشایل بالاک” اشتباه گرفتید

یک ایراد مهم در بازی‌های قبلی این‌ بود که دهان بازیکنان بیش از حد باز میشد! همین مسئله بود که آن‌ها را شبیه زامبی می‌کرد. البته رگ گردن هم می‌زد بالا، زیر چشم‌ها هم کبود بود! ظاهرا بیشتر این مسائل درست شده است. ضمن این که ایشان “مانوئل نویر” هستند. جهت اطلاع

نماهای ورزشگاه همیشه در این بازی خوب بوده است

فیلیپ لام با عضلات رونی کلمن!

بعد از این که با ایتالیا از آلمان باختم و با پرتغال، انگلیس را بردم، تصمیم گرفتم هر دو تیم مثل هم باشند تا ببینیم تاثیر بازی خودم چقدر است

بازی‌کن‌های سفید را ببینید! فقط یک نفر حواسش به توپ هست

الان یک سفید در محوطه‌ی جریمه آزاد است و این یعنی ضعف در Man Marking

یاران سبز در موقعیت حمله هستند. آشفتگی بازیکنان به وضوح در تصویر مشخص است

در این تصویر اندکی هماهنگی می‌توان یافت. یک یار از سمت چپ فرار می‌کند و این طرف هم شماره ۱۳ منتظر پاس است. یاران سبز هم به خوبی فضاهای خالی را پوشش داده اند.

خوش‌بختانه در این تصویر هم می‌شود اندکی حرکت حساب شده را احساس کرد. بازیکنان سبز و جای‌گیری خوبشان را ببینید.

تجمع بازیکنان سبز در میانه‌ی میدان به چه معنا است؟

ظاهرا تمرکز کونامی روی دفاع بوده است. بازیکن شماره ۶ سبز را ببینید که چه کار می‌کند با ۸ سفید

این عکس قرار بوده آن امکان جدید برای پاس دادن را نشان دهد، ولی فلشی که زیر بازیکن ظاهر می‌شود در این عکس مشخص نیست!

بازی را هم ۲-۰ باختم!

نمرات:

گرافیک: ۷

صداگذاری و موسیقی: نمی‌توان نظر داد

گیم‌پلی: ۷٫۵

ارزیابی دمو: ۷٫۵

پلتفرم تست: PC با کنترلر PS

در صورت لود نشدن هر یک تصاویر یک بار صفحه را مجددا بارگزاری کنید.

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 2187
بازدید : 2187

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









دوستان عزیز کدام گزینه را می پسندید؟

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



با سلام به شما دوستان عزیز. شما میتوانید با دانلود بازی های کامپیوتر و بازی کردن تعدادی بازی آنلاین ساعت های زیادی مشغول بازی کردن شوید شما می توانید با نظرات خود هر بازی را که می خواهید در نظرتان بنویسید و ما خیلی سریع آن بازی را در اختیارتان قرار می دهیم در واقع ما یکی از بزرگترین وبلاگ هستیم هیچ وبلاگی تا الان نتوانسته است مانند این وبلاگ 732 نظر و تعدادی نظر خصوصی با فقط 215 مطلب جمع آوری کرده است فقط میخواستم بگم که در قسمت نظرات از طریق فرم بنویس که میخوای نویسنده بشی من تو را انتخاب میکنم مانند برادرم علی شفیع زاده که نویسنده دوم است و اختیار تمام وبلاگ را دارد هر کس با مقدار مهارتش میتواند بخشی را به دست بگیرد با تشکر مدیر وبلاگ akbardownload
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر